10 дупедавски мита за новините на турски

21.12.2009 | от Калин Руменов |

Всеки, който през по-голямата част от живота си след пълнолетие е бил данъкоплатец, трудно може да бъде обвиняван в неположени усилия за интеграция на малцинствата. Защото е финансирал безплатното образование и е осигурил равноправен достъп до него на всички етноси. Техният отказ да научат азбуката е достатъчно основание от данъкоплатеца да бъде снета отговорността за базисния интелект на малцинствата. Либералните дупедавци, представящи се за правозащитници, обаче не искат да освободят работещия човек от финансовото робство. И изкуствено му вменяват, че завинаги е длъжен на необразованите аутсайдери. В тяхната последна пропаганда за защита на турските новини могат да се преброят поне 10 мита, които се опитват да запазят статуквото на антиинтеграцията.

Новините на майчин език са право

Можеше и да бъдат, ако малцинствата някога са били лишавани от правото да учат официалния език. Потенциалната аудитория на новините е неграмотността, иначе от тях нямаше да има рационална нужда. Историята на образованието в тази държава обаче е безплатна още от турско време. И неприсъствието на турците в клас може да бъде обяснено само с безразличие и мързел, което е много неизвинено отсъствие. Социални марди, цял живот непожелали поне от уважение да се научат да разговарят със съседите на един и същ език – заслужат в най-щедрия случай жестономичен превод. Те си избраха тази форма на комуникация и затова е нахално да имат дори 10 минути ефир с друг превод.

Няма ли други проблеми  за разрешване

Със сигурност има и други. Но това не означава, че този е маловажен и няма нищо общо със стратегията за държава. Неграмотността не може да бъде елиминира с толериране. Нейната градация още отсега е икономически проблем, който все повече ще се задълбочава. Държава с нисък коефициент на интелигентност произвежда и нисък коефициент за пенсия. Защото необразованото население може да се реализира само като евтина работна ръка. Тя ще оцелява някак, ще внася някакви осигуровки, но няма да има особени постижения в класацията по жизнен стандарт.

Новините интегрират малцинствата

Навсякъде най-добрата формула за интеграция е труд + език. Към работоспособността на турското малцинство нямаме забележки, но и няма как да му го кажем. Временно можем да вдигнем комуникационната бариера с помощта на преводач, но в преспектива това ще се окаже грешка. Защото езикът преди всичко е социализация. И който не го владее, трябва да бъде стимулиран да се промени. А не заради образователния си мързел да получава медиен комфорт и това да се нарича интеграция.

Свалянето на новините ще предизвика етническо напрежение

Тяхното излъчване вече е предизвикало такова напрежение, но в обратната посока – от малцинството към мнозинството. И каквото и да се случи с новините – нечии чувства винаги ще бъдат засегнати. Понеже за тяхното измерване нямаме друг критерий освен количествения – чувствата на мнозинството е логично да са с предимство.

Референдумът е унизителен за турското малцинство

За да бъде унизен някой, в поведението му трябва да се забелязват елементарни признаци на самочувствие. Аудитория, които доброволно си е причинили езикова малоценност, няма как да бъде обидена заради езиковите си комплекси. Тя е лишена от социално достойнство, защото няма нищо против да бъде възприемана като второ интелектуално качество. Иначе досега да беше научила официалния език и да гледаше с нас новините на български.

И без това никой не гледа турските новини, на никого не пречат

Негледаемостта на един медиен продукт означава, че няма потребност от него или че той е некачествен. Тъй като рейтингът е постоянно нисък – масовата информационна функция на новините се обезсмисля. А те се превръщат в ефирен паметник на антиинтеграцията, който дразни данъкоплатеца.

Референдумът ще струва скъпо, по-добре да дадем парите на пенсионерите

Наистина ще струва, но точно БСП, лансираща този довод, преди няколко месеца отказа да спестява от избори 2 в 1. Доводите тогава бяха, че демокрацията е скъпо удоволствие. Прекалено скоро беше, за да приемем, че стойността й е девалвирала само за половин година. Демагогия е всяка сума да бъде изчислявана в социални помощи. Защото подобно счетоводство може да бъде приложено и за държавните субсидии, които нито една партия не е отказала от загриженост към пенсионерите. Те също могат да спечелят от свалянето на новините. Но не под формата на коледни добавки, а на повече ефир. Пет дена по десет минути – това е време за един сериал повече на седмица.

Референдумът ще втвърди електората на ДПС

Възможно е, но няма достоверна социология, че ще се случи. Защото умственият капацитет на електората е загадка, която става все по-голяма. С колкото повече нечистоплътни съмнения се обгражда ДПС – толкова повече гласоподаватели събира. Друга партия на нейно място досега щеше да е изчезнала. Но таргетът й има съвсем различни разбирания за политически морал. Които могат да бъдат реформирани единствено с образование. За него работят всички данъкоплатци, но жестът им остава неоценен.

Целта на референдума е да вдигне закъсали рейтинги на политици

Ако някой вярва, че така се вдигат рейтинги – значи признава потенциала на идеята за референдум. Целта на политиците е да бъдат харесвани. И ако някой от тях може да спечели симпатиите чрез подобна кампания – проблемът не е в него, а в малцинствата. Които сами са създали стереотипа за себе си и не полагат усилия да го променят.

Правозащитниците работят за интеграция на малцинствата

Ако зависеше от правозащитниците – циганите ще продължават да живеят безгрижно, безпросветно и незаконно. А бабите с шалвари – да се държат като хора, които са в държавата за малко и нямат време да учат езика. Много повече от всички либерални дупедавци искам тези хора да се интегрират. И затова ходя на работа, за да могат поне техните деца да говорят с мен на български. Интеграцията – това са моите данъци, осигуряващи безплатното образоване. Докато либералните безделници се опитват да оправдаят мардите, които не са се възползвали от него.

виж също: Швейцария на Балканите или Турция на старото място

виж също: Баба с шалвари – контролирай мардата с турски новини

  1. 43 Коментари to “10 дупедавски мита за новините на турски”

  2. От Longanlon на 21.12.2009 | отговори

    с последния абзац съм съгласен :)

    с другите - не особено

  3. От sultanıt на 22.12.2009 | отговори

    kalin4o pile 6areno ne znam ot kıde si rodom no ya mi kaji ima6 li priyateli turci hayde ostavi priyatelstvoto pone poznat tur4in s kogoto da si ob6tuval ili v u4ili6te imali li ste v klasa si tur4in sıu4enik ina4e po princip pi6e6 dobre no ponyakoga drsaka6 ne6ta hey taka samo da ima ne6to pisano v bloga

  4. От Vania на 22.12.2009 | отговори

    Ето това е истината: “Временно можем да вдигнем комуникационната бариера с помощта на преводач, но в преспектива това ще се окаже грешка. Защото езикът преди всичко е социализация.” Казвам го от опит.

  5. От Айше на 23.12.2009 | отговори

    Калине сигурна съм че не познаваш нито един турчин.Млади турци не говорещи бълг. език няма.Само бабите с шалвари не могат да говорят бълг. език защото са работели на полето с мотика по време на социалимъма а не с писалка като дядо ти ,който бил партиен секретар или най-малкото бригадир в ТКЗС и държал писалката и си клател незнам какво.Така че да уважим старите турци те на тез новини слушат само времето за да разберат дали ще ги боли артрита.

  6. От NIK на 23.12.2009 | отговори

    ТОЗИ ЧОВЕК ЗАСЛУЖАВА МНОГО ПО-ГОЛЯМО МЕДИЙНО ПРОСТРАНСТВО ,ДАНО НАКОЙ ГО ЗАБЕЛЕЖИ И ЛАНСИРА ………………………………………………..

  7. От bushon :) на 24.12.2009 | отговори

    bushon, ai siktir kahur surata, davai edin sheker zakuz “Turbo” da mlqshtim :)

  8. От Румяна на 25.12.2009 | отговори

    Повтарям казаното вече по-горе: ТОЗИ ЧОВЕК ЗАСЛУЖАВА МНОГО ПО-ГОЛЯМО МЕДИЙНО ПРОСТРАНСТВО
    ,ДАНО НАКОЙ ГО ЗАБЕЛЕЖИ И ЛАНСИРА

  9. От Румяна на 25.12.2009 | отговори

    Повтарям казаното по-горе: Калин Руменов е журналист, който заслужава по-голямо медийно пространство. Точен, оригинален, безкомпромисен (може би в последното му е проблемът, но дано да не се промени).

  10. От dsk666 на 26.12.2009 | отговори

    Статията за емигрантите беше смислена. Това са глупости. Очевидно да се правим на наци е начин да печелим. Язък за потенциала.

  11. От gonzo на 26.12.2009 | отговори

    Айше много добре си го казала.
    Браво.

  12. От пич на 26.12.2009 | отговори

    Браво на Айше.Тоя тарикат, сигурно е син на някой комунист т.е. мързелив чиновник. Господинчо,45г.грабехте от държавата и сега не ви се иска да уважите тия дето са били рамо до рамо до с твоите дядовци, когато се строеше социализма. Понеже не бяха до “кацата с меда” не можаха да откраднат, колкото на Калинчо родннините.Всеки знае,че “Имаш ли вуйчо владика ставаш поп”

  13. От Дуловчанин на 26.12.2009 | отговори

    Дрън-дрън,не бива да се обвинява обикновенните труженици, от турски произход.Те бяха работната сила,авангардът при строителството на социализма.Вярно, че не са много образовани,но от това теглят и самите те.Всеки видя, че за тежкото положение на България сме виновни самите ние.ДПС обслужва интересите на само малка, ожесточена, нагла върхушка.

  14. От ЕМГ на 27.12.2009 | отговори

    От текстовете по-горе оставам с впечатление, че написаното е или от хора, които не са имали контакти /алъш-вериш/ с хора от турски произход, или от такива с такъв произход. Аз лично съм учил с такива деца преди доста години, после така се случи, че работих в такива райони известно време.Не мога да кажа, че познавам в дълбочина турския етнос, но със сигурност за себе си приемам, че възрастните баби с шалвари нямат конкретна вина за сътоянието си и преди и сега /така е било изгодно на върхушките/.Проблемът с въпросните новини на “майчин” език възприемам като демонстративен байряк както за едната, така и за другата теза. Това е един инструмент в арсенала на биещите се в гърдите политици-”демократи” и “човеколюбци”. Същевременно не съм съгласен с това масовият данъкоплатец да опъва жили за /явно/ неефективното и безперспективно наливане на държавни средства в нищото /”…само да чуят времето..”/. Нямам нищо против форматирани предавания /новини, музика,и др./ на турски или други езици различни от официалния -БЪЛГАРСКИ, но НЕ по НАЦИОНАЛНАТА БЪЛГАРСКА ТЕЛЕВИЗИЯ. Считам, че това е възможно и нормално да се случва по местни /регионални/ канали и медии, разбира се при спазване на съответните закони и изисквания. Явно за това има и хора и средства.

  15. От Петърчо на 27.12.2009 | отговори

    Чета коментарите и се отчайвам. Как не се намери един, който да вникне в това, което Калин казва? Нито една дума в тази статия не е против турците. Нито една. Иде реч за друго. Но тук всички са се плъзнали по повърхността, да обсъждат цветистия език на автора и първосигналните си видения/страхове.

  16. От Цветелин на 28.12.2009 | отговори

    Когато етническите БЪЛГАРИ се явяваха на конкурсни изпити и трепереха пред”стената на плача”,то турците от български произход,не само не са я чували,но влизаха в институти и университети без конкурсен изпит и получаваха в пъти по висока стипендия от българчетата за отличен успех.

  17. От Valio на 29.12.2009 | отговори

    4ESTITA KOLEDA.1.SERIARLITE NA TURSI TRYBVA DA IZ4EZNAT OT BALGARSKITE EKRANI.TAKA SASTO DA SE PREMAHNAT I NOVITE NA TURSKI.NIE BALGARI LI SME ILI TURCI.AKO BYHME TAKIVA STYHME LI DA JIVEEM PRI TURSKITE CIGANI.TUKA E BALGARIA VSE PAK.

  18. От Данъкоплатец на 29.12.2009 | отговори

    Лъжа е че всички млади турци и помаци говорят съвременен български. Момичетата и до днес не са пускани на училище именно за да не се социализират бивайки прости и послушни остават сигурен гласоподавател за Доган и безропотни робини на мъжете си. Тютюнът който така нагло искат да спонсорирам с данъците си е друга страна на заробване на мюсолманките, той се обработва с цената на животински труд само от жени, така наречените правозащитници хич не им дреме колко тежък и скотски труд полагат тези жени, незнаят и не искат да узнаят дереджето на тези нещастни хора.
    Калин отново е написал добра статия.

  19. От авитохол на 30.12.2009 | отговори

    Novinite mogat da se talkuvat kato jelanie ili jest za sblijavane, inache kak shte sme ot edna naciya. Dosega e imalo 12 neuspeshni opita za nasilstvena asimilaciya na pomaci i turci. Ksenofobi i lumpeni postoyanno ni otdalechavat. Kalincho dori obvinyava babite s shalvari che ne sa nauchili ezika na bashta mu i dyado mu a ne znae che po selata i chukarite jiveyat turci koito izobshto ne sa chuvali bulgarska rech. Po vremeto na soca mladeji s sredno obrazuvanie stavaha uchiteli po tezi sela. Kalinchi sigurno i tova ne znae. Tezi hora sega se osvedomyavat za sveta samo ot turskite kanali i jiveyat sas agendata na Turciya. Tova che granicata bila premestena predi 100 godini ne e izigrala nikakva rolya imenno poradi fashizirani elementi kato tebe Kaline. Otidi po tezi rayoni, opoznay si ”rodinata” i togava razvivay darvenata si filosofiya

  20. От tur4in на 01.01.2010 | отговори

    tova deto si go pisal ne e verno.turcite vinagi sme bili prenebregvani i ne ni se pozvoliava6e mnogo mnogo izdigane v obrazovatelnata jejarhia.tova 4e ste stojali pred stenata na pla4a ozna4ava 4e ne ste si nau4ili uroka.

  21. От BG на 03.01.2010 | отговори

    Zabraviate che kandidat studentite ot Rodopskiat krai vlizaha v universitetite s predimstvo kato zaemaha mestat za bylgarite kandidat. zabraviate che im se kupuvaha ot dyrjavata chrez nashite pari uchebnici i tetradki samo i samo da uchat. I vaprosa ne e v tova che te ne razbirat novinite na bulgarski te jelaiat vsichki predavania da sa na turski….

  22. От Валко на 04.01.2010 | отговори

    Абе,в коя държава малцинствата си имат собствени предавания?Като искат турски,да си вървят в турция!Ако живеят в БГ,ще си седнат на фесовете и ще си учат Български! ОК?

  23. От Валко на 04.01.2010 | отговори

    Сядай си на феса и пиши на български бе резак!Като искаш турски-върви в анадола си!

  24. От Валко на 04.01.2010 | отговори

    Айшето,мъжът ти Манго ли беше?

  25. От JD,RKD на 05.01.2010 | отговори

    Браво на автора ! Много аналитична статия 1 Иаз съм от поколението българи , което при кандидатствуване в университета се чувствуваше дискриминирано по етнически принцип и по полов . Защото за всички райони със смесено население имаше запазени места , за мъжете отделно . Сега ДПС знае , че му липсват привилегиите от времето на социализма , когато да си спортист , артист и турчин -комунист беше прекрасно . Втехните села изкоренямаха сифилиса и рахита , специално ходеха лекари , за Кърджали отделяха специални средства за градоустройство . Сега те просто си въэзвърнаха привилигированото съществуване чрез тази етническа партия и затова се радвам , че ги няма в управлението в момента .

  26. От neco на 06.01.2010 | отговори

    До Цветелина
    КАКВИ СА ТИЯ ГЛУПОСТИ ДЕТО ГИ ПИШЕТЕ?

  27. От ali aga на 08.01.2010 | отговори

    И да идеш емигрант в ЧУЖДА страна, длъжен си да научиш техния език, за да се социализираш, да си успешен и живееш и работиш достойно, поне донякъде да го научиш, а за децата си повече да се постараеш. БЕЗ тази страна да е твоя родина, ти следва да научиш донякъде официалния език. А заРОДИНАТА да не говорим - тя затова е такава, за да я знаеш, и езика и да знаеш много повече от езека на чуждата страна, където би могъл да емигрираш. Значи, като е в България - родината, няма да учи български и да го знае, но като иде гастербайтер в Германия, ще научи някакъв немски, за да живее там и работи, така ли ?

  28. От савов на 08.01.2010 | отговори

    Браво на Калин!Апсолютно съм съгласен с десетте точки -мита които е изброил автора!Просто не виждам какво бих могъл да добавя по вече от това!Чудесен задълбочен и изчерпателен анализ.Авторът е напълно запознат с тази материя с мълцинственните въпроси и измисленните проблеми от либералстващите “правозащитници” които непрекъснато се опитват да ни вминяват чуство за вина както и някои политици!
    Браво на Калин !Браво на НОВИНАР!

  29. От http://84.250.217.176:8080/ на 09.01.2010 | отговори

    ДОБРА СТАТИЯ.

  30. От SIYKA на 10.01.2010 | отговори

    Ot 13 godini jiveya v Chicago-USA.Kakto vi e izvestno tazi durjava e suzdadena ot imigranti-malzinstva.No po NAZIONALNATA TELEVIZIA NA USA NOVINITE SA SAMO I EDINSTVENO NA ENGLISH

  31. От Емил Пейчев на 11.01.2010 | отговори

    Здравейте, (и най-вече на автора на статията, като ще се пробвам да направя една притурка с паралел на политическото ни съзнание)
    Искам да се представя, възможно най-кратко, за да не Ви карам да четете много.
    Емил Пейчев/застраховане/Бак. Политически науки във Великобритания.
    Гледам 10те номинации и потрепервам от едно чувство, че току що, вместо чаша спрайт на закуска съм глътнал анекс същото количество водка!
    Първо (съжалявам, че използвам комунистически стил на изказване, но това е с цел максимална достъпност, а и това е често използван журналистически стил) - та ПЪРВО: - „10 дупедавски мита за новините на турски”
    Заглавието третира темата за референдум по въпрос, който е конституционен, но и обществено важен сам по себе си, но в заглавието думата референдум я няма. (Това не е по вина на автора на статията, а се лансира/ сервира по този определен начин) Няма я защото, и Вие и аз искаме да я има (това е една от обществените теми, които се държат извън политическия календар нарочно!), а новините на турски са тема на политическия календар, който ни връща към, въпроси от първи клас – кои сме ние и кои са малцинствата:
    - нека да припомня: малцинствата са били възраждани и угнетявани от един политически режим, но нека припомня, че те са политически отговорни за взривяване на вагон с майки и деца, а не на вагона на ЦК на БКП.
    Та – Референдум за новините на турски означава да ни питат дали искаме да интегрираме терористите, без да им предоставим правото на идентичност, като емигрантите със зелена карта в САЩ – разрешителен режим за работа без право на гласуване или участие в политическия живот и още, да питат „Българските Турци”, дали искат да са Българи или Турци, което ще обезсмисли 20 години политика и внушаване, че това малцинство е дървено – желязо и, че паметникът на съветската армия не е паметник на несъществуваща (към днешна дата)армия.
    Между другото, аз не се притеснявам от подобно питане, защото за първи път ще имам възможността, с анонимен вот, и аз да допринеса за социалния крах, пък данъците пак ще си ги плащам (за автора това с данъците е супер важен момент, защото така той успява да разграничи гражданите от негражданите).
    Второ : Следва хвърляне на политически пиратки:
    „Няма ли други проблеми за разрешване”, ах и ох, у и а, бих казал.
    Новините интегрират малцинствата” – като нескафе 3в1.
    Трето: Ужас – ако това се случи, политиката в БГ никога няма да е същата, и няма кого да напсувам щото ми е виновен, щото като имаше референдум и аз гласувах и аз нося отговорност за разбиването на шаманизма във взимането на обществени решения. Това излиза в синтез„Свалянето на новините ще предизвика етническо напрежение” – Не е задължително, но опасността е голяма защото Референдумът ще причини дълбок, емоционален разрив, и у българи и у „българските турци”, но най-вече ще доведе до непозната нам отговорност определена в дебелите книги, като „общественият договор”, валиден за правови държави (без полит-синдикати).
    Трето – подточка „А”: Продължаваме да плашим гаргите ! (а вие уплашихте ли се?)
    „Референдумът е унизителен за турското малцинство” – Повече от възродителния процес ли ?
    Четвърто – (Моето любимо) „Референдумът ще струва скъпо, по-добре да дадем парите на пенсионерите” Кой друг ако не БСП!?!
    – Къде изчезна любовта към правата на данъкоплатеца? Защо да не си направим референдум с нашите пари? Защо да не гласуваме така, че темата „пенсионерите” да се махне от обществения фокус?
    Всъщност БСП е права – защо да знаем колко струва свободният избор и последиците от него; далеч по-добре е да незнаем – така политическите теми в БГ ще си остана все същите.
    А и защо да ни питат и да носим отговорността на граждани – дайте да дадем на пенсионерите нашата свобода на избор и да си бъдем същите крепостни селяни, а може би селяни е напълно достатъчно!
    Четвърто: „Референдумът ще втвърди електората на ДПС”
    Ох олекна ми – да Ви кажа честно си помислих за момент, че електоратът на ДПС ще се удвои, но щом само ще се втвърдява не е чак толкова фатално, поне ще сме наясно 100% какво следва, когато отида на риба вместо да гласувам – нали няма място за съмнение?
    „Целта на референдума е да вдигне закъсали рейтинги на политици” - Ето тук схематичното мислене на полит-елит/а е в своя апогей защото употребата на нашата всеобща политическа неграмотност и обвързва думата референдум с ненавистните нам полит-елити. По този начин тази дума +неграмотност става ненавистна за нас.
    ПЕТО: „Правозащитниците работят за интеграция на малцинствата” – неуморно и денонощно като ударници на труда, Матросов на амбразурата, сформират се комисии „кумисии – които се кумят”. Защо се кумят - защото са неспособни да разрешат пъзела, а пъзела е нерешим и статуквен. Тогава те започват да хабят копитна хартия и продължават да строят комунизма – получават мизерни заплати и не вършат нищо. Аз мисля, че ще е по добре да излязат в платен (от нашите данъци )безсрочен отпуск – да бъдем хуманисти все пак!
    Останете с програмата на правителството и мерси за вниманието.

  32. От Мая на 11.01.2010 | отговори

    Авторът е абсолютно прав! Стига вече!
    И не съм съгласна, че само бабите със шалварите не знаят български. И младите не го знаят - говорят го сякаш са отскоро в България, а не отраснали тук.
    А какво да кажем за постоянния терор от турски сериали, които ни заливат от всички страни. Писна ми!

  33. От Kiril Stankov на 11.01.2010 | отговори

    Руменов, ти си просто болен фашизоиден расист.

  34. От Писач на 12.01.2010 | отговори

    Радвам се, че има хора като Калин - мислещи, аналитични, неозлобени, (макар че има защо да са озлобени…)които показват не само какво не бива да съществува в живота ни, но и КАК да се промени той към по-добро… Браво, Калине!

  35. От Турчин на 12.01.2010 | отговори

    1 Калин Руменов “За мита за новините на турски”

    Калине,Калине…Аз съм ТУРЧИН диФ,не Убразован и проЗт…такива сме ние Турците.

    Както е казал Царя”Вервай Те Ми” и ти си “вервай”.

    Аз ще продължавам да изучавам 3′те си деца които са първенци в класовете си…
    А те ще управляват ей такива като тебе.

  36. От paragran на 12.01.2010 | отговори

    Турците/доколкото въобще са турци/, поне работят и що годе спазват заноните.Никъде по света не са успели, по-точно не са поискали да се интегрират. И у нас няма да стане. Може би след много, много години…
    Но по отношение на това къде отиват парите от данъците ни , и гадните номера на т.нар.”правозащитници”- мисля че стремително нарастващия цигански дял от населението на милата ни татковина е кошмарно неразрешим и ескалиращ проблем, който в крайна сметка ще заличи от световната карта България след няколко десетилетия.

  37. От Мария на 13.01.2010 | отговори

    Много си прав

  38. От Нина на 13.01.2010 | отговори

    Защо има новини само на турски,когато в България има цигани,арменци и др.Не е ли дискриминация спрямо тях?

  39. От THE DAILY ORMAN NEWS на 14.01.2010 | отговори

    TOYA, AVTORA S PLESHIVATA GLAVA I TUMNITE O4ILA YAVNO STRADA OT KOMPLEKSI ZA MALOCENNOST(KAKTO VSI4KI SVOI SUBRATYA)I SI GO IZKARVA OT MALCINSYVATA.SIGUREN SUM,4E AKO BESHE NYAKAKVO LAYNO PO VREMETO NA ONYA OV4AR OT PRAVETS,SIGURNO SHTESHE DA TRUGNE S NAY GOLYAMATA PUSHKA DA TREPE TURCITE.4ETEYKI STATIYATA MU DOLAVYAM ,4E EDVAM SE VUZDURZA DA OBYAVI MASOV POGROM NAD MALCINSTVATA.TIPI4EN BULGARIN:LICEMER,RASIST I NACIONALIST!!! OT TIYA,NA KOITO PRAVESHKIYA GLUPAK IM BESHE PROMIL MOZUCITE,4E BULGARITE SA S NAY VISOK IQ,4E NAY KRASIVATA DURZAVA E BG, 4E NAY KRASIVITE ZENI SA BULGARKITE …VOOBSHTE”PO VISIKO OT VITOSHA I PO DULBOKO OT ISKURA NEMA”!!!DA,AMA NE!!!SHTE IMA DA VUZDISHATE PO TIYA 45 GODINI OSHTE DUUULGO!VE4E SE RAZBRA ,4E V SRAVNENIE SUS SVETE STE BOKLUCI I NE VI OSTAVA NISHTO DRUGO OSVEN DA OSTAVYATE MALCINSTVATA V NEVEZESTVO I POSLE DA SE BIETE V GURDITE,KOLKO STE VELIKI V SRAVNENIE S TYAH!!! SUVET KUM PLESHIVKOT S ESESOVSKA MUTRA:KALIN4O LI SI OV4AR4ETO KALITKO LI SI,NO SE ZAEMI USIRDNO S TURSKIYA EZIK,4E KAKTO E TRUGNALO V SKORO VREME NE 10 MIN.,NO VSI4KITE NOVINI IMA IZGLEDI DA SA NA TURSKI!!!ZATVORI ZA MIG IVAN VAZOVITE ROMANI I NADNIKNI MALKO V 4UZDATA PRESA KAKVO SE PISHE ZA TURCIA!!!

  40. От Kocho Chistimenski на 16.01.2010 | отговори

    Kakvi “turzi” balnuvate,v Balgaria niama NIKAKVI turzi,IMA Balgari-Musulmani i Balgari-tiurkogovoriasti,koito sa tolkova chisti balgari,kolkoto i Ostanalite Balgari,prosto Obstoiatelstvata sa gi Prinudili da stanat Musulmani i da Zapaziat tiurskoto govorene po-dalgo vav vremeto,ot Otomanskata Imperia,kogato vsichki balgari-i Christiani i Musulmani sa govoreli Tiurksko-Balgarski ezik…Balgarite na Volga sa Musulmani ot 8-9 vek i govoriat BULGAR-TIURKI,koito Balgarite sa Govoreli Predi i koito e OSNOVA NA VSICHKI TIURKSKI EZIZI ne samo v Turzia,no i v Starite balgarski Teritorii Kavkaz,Azarbeidjan,Tiurkmenia,Kazahstan,Tiurkmenistan…

  41. От Bibi на 10.02.2010 | отговори

    Pravo pishesh Kaline, no i ti si za novini na turski. Za6shtoto kato umen i intelegenten pich ti se kefish kato otvoryat novo BG uchilishte ili kulturen dom v stranstvo. I zatova se kefish kato ima takiva neshta i v BG. A za novinite moga da kaga che kazusa e kato da dopusnesh da se rodi urodlivo dete - ako ne go mahnesh predi da se rodi, posle tryabva da go gledash do posledniya mu den. Prosto nyakoi neshta ne mogat da se zalichat ei taka bez posledstviay. Nadyavam se che me razbra.

  42. От Bibi на 10.02.2010 | отговори

    lele, lele

  43. От anna на 16.02.2010 | отговори

    abe vie turcite sram nqmate li bee??Chetoh v drugi saitove po sashtata tema komentari ot roda vie ne ste li zabravili zashto ste nastroeni protiv nas kakto i nie sme nai-dobrite vi priqteli Hahha tova e smeshno izvinqvaite ama tova koeto ste pravili s balgarite 500 godini zabravq li se i takiva hora moje li da narechesh priqteli kato znaesh che moje bi prababa ti e bila iznasilena a bashta ti ubit po jestok nachin zashtoto ne e plashtal ogromni danaci ne e dal dashterq si na turchin ili ne e dal sina si za enichar taka narecheniq kraven danak Koi shte ni se izvini za jestokata smart na edin velik balgarin Vasil Levki koito bil obesen ili za Hristo Botev i za mnogo drugi I togava po tezi vremena koi kogo e preziral Kato vzemesh za primer che ne balgarite sa ubivali turcite a turcite balgarite i to po isobenno jestok nachin I sled vsichko tova prodaljavate da se darjite nadmenno vmesto da svedete glavi i da malchite ot sram no da vie nqmate sram ” turska omraza-tocniq izraz dobre de vie kakvo iskate da vi obichame li?pozor Neznam koi normalen zdravomislesht balgarin shte kaja che vi obicha ! i kakvo e tova - balgarski turci vie ili ste turci ili balgari v slucheq - turci i taka nqmate glas da govorite ,a posle da ne se chudite shto vi prezirame - idi si kupi edin uchebnik po istoria i mlaknete zavinagi !!! V sluchei che ste zabravili kolko balgari ste izbili - tocnoto opredelenie za vas e- zverove!!!POZOR Taka che balgarinat nito shte zabravi nqkoga dobroto napraveno ot bratqta rusnaci nito zloto napraveno ot zverovete turci Taka che kato si znaete umsveniq bagajec po skromno s nas

  44. От Ekaterina на 16.02.2010 | отговори

    Lllee tiq “hora” sednali da se oplakvat ot komonisticheskoto vreme hahah , a nie kakvo trqbva da reveme ot turskoto robstvo li be??tova kadeto vie ste pravili s nas nqma nikakva baza za sravnenie i kva tolerantnost iskate bee te po komonistichesko vreme sa si mnogo pravi!!I tukka nekva vika baba mi e rabotela na poleto a tvoito semeistvo i takka haha dobre de vremeto ot 1396-1878 godina koi trqbva da se oplakva sega i kavo moita prababa e bila ubita neiniqt sin imal dve deca dashterq-iznasilena i ubita i sin daden za enichar - ot turcite!!Taka che tvoqta baba da se ne oplakva ,a da hodi da se moli na tam v koi verva da ne doida da i pripomnq minaloto ta da si sloji zabratkata i na ochite!!!Smqh!Ama sega iskate privilegii che koi ste vie da de-osnovnite UBIICI na balgaria i balgarskiq narod!!!I neznam s kakvi ochi se oplakvate??Tam kadeto oshte stoqt kostite na izbitite balgari - nemoje da ima tolerantnost!!!~~

Напиши коментар